Your browser does not support JavaScript!


Projekt Redcap - nastanak Ford Transita

Početkom 1960-ih, Ford je u Europi djelovao putem dvije odvojene divizije: britanske i njemačke. Obje su imale vlastite planove za nasljednike postojećih modela, što je dovelo do interne konkurencije. U Ujedinjenom Kraljevstvu, projekt Thames 800E već je bio u tijeku, dok su se Nijemci usredotočili na svoja rješenja. Međutim, između 1961. i 1962., Henry Ford II, zabrinut za smjer Forda u Europi, pokrenuo je zajednički projekt.

Projekt Redcap

Inicijativa iz sjedišta Forda u SAD-u razvila se u odluku o zajedničkom pothvatu pod nazivom "Common Van." Ovaj projekt, kasnije nazvan "Projekt Redcap," imao je za cilj kombinirati napore britanske i njemačke divizije Forda kako bi se stvorio univerzalni model kombija. Iako je početna suradnja između timova inženjera naišla na poteškoće zbog kulturnih razlika, one su prevladane zahvaljujući Edu Baumgartneru iz SAD-a.

Ključne pretpostavke projekta

Jedan od glavnih ciljeva novog modela bila je njegova svestranost. Vozilo je moralo biti izdržljivo, pouzdano, prostrano, udobno, ekonomično i lako za održavanje. Dizajn automobila morao je ispunjavati širok spektar primjena, što je zahtijevalo pažljivo planiranje od samog početka. Važan aspekt bila je i jednostavnost održavanja, osigurana postavljanjem motora naprijed.

Inovativna dizajnerska rješenja

Transit se vozio slično kao osobni automobili. Inženjeri su započeli s čistim listom, što je omogućilo stvaranje modela koji je ispunjavao tadašnje zahtjeve. Uvedeno je mnogo inovativnih rješenja, poput prednjeg ovjesa temeljenog na gredi i uporabe novih V4 motora za minimiziranje duljine prednjeg dijela vozila.

Prototipi i testovi

Prvi prototipi temeljili su se na postojećim modelima poput Bedford CA i Thames 400E. Ovi prototipi omogućili su testiranje novih komponenti i motora. Prvi ciljani prototip pojavio se u siječnju 1964., a britanski dizajneri su unijeli izmjene poput podizanja prednjih svjetala i promjene rešetke. Tada nitko nije očekivao koliko će daleko dizajn Ford Transita napredovati, što je primjereno trail rešetkom Ford Transita.

Intenzivni testovi

Prototipi su prošli intenzivne testove diljem svijeta kako bi se osigurala njihova pouzdanost u različitim uvjetima. Testovi su uključivali vožnju na autocestama, makadamskim cestama, testove u zračnim tunelima i ekstremne klimatske uvjete poput zima u Finskoj i ljetne vrućine u Portugalu.

Uvođenje na tržište

U početku se projekt zvao Redcap, ali je konačno prevladalo ime "Transit," preuzeto iz modela Taunus Transit. Vozilo je trebalo biti proizvedeno u dvije duljinske verzije, s mogućnošću različitih karoserija. Ford Transit brzo je stekao priznanje za svoju svestranost, izdržljivost i inovativna rješenja. Njegov tržišni uspjeh donio je Fordu značajne financijske koristi i učvrstio položaj marke u segmentu kombija.

Sažetak: Projekt Redcap

Projekt Redcap i njegov konačni proizvod, Ford Transit MK1, primjeri su kako međunarodna suradnja i inovativni pristupi mogu donijeti revoluciju na automobilskom tržištu. Zahvaljujući zajedničkim naporima inženjera iz različitih zemalja, stvoren je model koji je postavio nove standarde u svojoj klasi. Ford Transit ostaje simbol pouzdanosti i svestranosti, uživajući trajnu popularnost diljem svijeta. Zapamtite da možete pronaći rezervne dijelove za kombije u našoj online trgovini.
 
Unesite ključnu riječ
Napredno pretraživanje
Transit Center in Europe