Suradnja Fiata i PSA zaslužna je za dizajn i proizvodnju Peugeotova boksera. To je najveći kombi francuskog proizvođača u segmentu srednjih i velikih dostavnih vozila. Peugeot Boxer prirodni je nasljednik J5-a koji je tehnički odgovarao prvoj generaciji Fiat Ducato-a. Partnerstvo dviju briga, očekivanja kupaca i sve veća popularnost dostavnih vozila rezultirali su u obliku stabilnog kombija, a to je Peugeot Boxer. Zbog ograničenih izvora distribucije, Boxer je u početku bio dostupan uglavnom u Francuskoj. Kasnije se kombi pojavio u svim europskim zemljama. Vratimo se trenutku kad je sve počelo.
Debi Peugeot Boxer
Rad na potpuno novom kombiju, koji se trebao razbiti sa zastarjelim rješenjima i stilom, započeo je 1987. Ital Design, pod vodstvom Giorgetta Giugaria, bio je uključen u rad na tijelu novog kombija. Smjernice koje je tvrtka dobila za razvoj karoserije novog modela bile su vrlo jednostavne: veliki teretni prostor, pristupačnost za razne verzije karoserije i smanjenje otpora zraka. Nakon nekoliko godina poboljšanja, odobrena je konačna verzija vozila. Peugeot Boxer predstavljen sam prvi put 1994. godine na sajmu u Ženevi. Konačno je postignut koeficijent otpora zraka Cx = 0,35. Upravo je ovaj dizajn, na kojem su se temeljili i dostavni automobili Fiat i Citroen, 1995. godine izabran za Van godine.
Tvrtka je koristila neka dizajnerska rješenja koja su dobro funkcionirala u modelu J5. Peugeot Boxer I bio je vozilo s pogonom na prednje kotače s poprečnim motorom. Odlučeno je koristiti samopodržavajuće karoserije, što je pridonijelo smanjenju vlastite težine vozila i povećanju snage sudara. Zanimljivo je da je odlučeno koristiti različite izvedbe prednjeg i stražnjeg ovjesa. Sprijeda je ovjes McPherson (sa ili bez stabilizatora), a straga je kruta stražnja osovina montirana na parabolične opruge. Vans su uglavnom bili opremljeni dizelskim motorima, koji su generirali snagu u rasponu od 68 do 127 KS. Najmoćnija verzija motora stigla je iz Iveca i imala je oznaku 2.8HDI. Peugeot Boxer I proizveden je kao zatvoreni minibus, ostakljeni kombi, podignut kombi, karavan 6/9, 9 putnički minibus, kutija, kutija sa 6 putnika. Bilo je i narudžbi za pojedinačne kupce voznog parka, poput pošte u Francuskoj ili mreže bolnica.
U veljači 2002., odlučeno je osvježiti sve modele blizanaca kombija PSA grupe. Podizanje lica uglavnom je uključivalo izgled prednjeg dijela vozila. Najizrazitija modifikacija bila je promjena svjetala u veća. Pored toga, promijenio se i prednji branik, koji je poprimio karakterističnije oblike. Proizvođač se također odlučio logotip učiniti vidljivijim. Neznatne izmjene uvedene su i unutar vozila, iako su se uglavnom odnosile na više džepova i ormarića za upotrebu vozača. U ponudi motora pojavile su se nove jedinice za benzin, UNP i CNG. Njihova maksimalna snaga bila je 110 KS. Podizanje lica nije utjecalo na koeficijent otpora zraka, koji je i dalje bio Cx = 0,35. Rad na opširnijem obliku morao se prebaciti na vozila nove generacije. To se pojavilo nekoliko godina kasnije, već 2006. godine.
Prva generacija Peugeota Boxer nije bila tako uspješna u prodaji kao dvostruki Fiat Ducato. Boksač Ja sam bio vrlo popularan u Francuskoj. U ostalim dijelovima Europe ostao je u sjeni Ducatoa, Ford Transita ili čak Volkswagen LT-a. To je uglavnom zbog manje razgranate mreže prodajnih salona u odnosu na konkurentne brendove.