Povijest Mercedes Sprintera - novo lice dostavnog vozila
Prvo službeno predstavljanje Mercedesa Sprintera I održano je 1995. godine na salonu automobila. Bio je to prvi kombi Mercedes -Benz s vlastitim imenom modela - Sprinter. Programeri su htjeli učiniti kombi udobnijim i učiniti ga sličnijim osobnom automobilu. Osim poboljšanih voznih svojstava i prianjanja, Sprinter I je imao i satove Mercedesa W124. Prethodni modeli nosili su numeričke oznake (T1). Prezentacija novog kombija bila je povezana s osnivanjem nove jedinice Mercedes-Beznz Vans koja je odgovorna za proizvodni proces i distribuciju Sprintera I na svjetsko tržište. Osim proizvodnje u njemačkim tvornicama, Mercedes je proširio i tvornice u Argentini, Meksiku, Tajvanu i Rusiji. Njemački kombi bio je toliko inovativan i tehnički napredan da je osvojio titulu kombija godine 1995.
Brošura Mercedes Sprinter 1995
Proširena oprema Sprintera I
Prva generacija Sprintera bila je opremljena disk kočnicama na svakoj osovini, ABS -om ili čak ESP -om (od 2002.). Stilski izgled karoserije također je potpuno promijenjen, dajući prednjem dijelu vozila jednostavniji oblik. Trend koji je započeo Ford Transitom 1985. nastavio se do danas, Mercedes je na takav potez odlučio tek 1995. Motor više nije stvarao dodatnu buku jer se nalazio izvan vozačke kabine. Od samog početka model je bio dostupan s 3 različita međuosovinska razmaka, 2 visine i 2 duljine. Putničke verzije bile su dostupne u varijantama sa 7 i 9 putnika, slično VW LT. Veliko zanimanje za njemački kombi dovelo je do produženja proizvodnje Sprintera I pod imenom "Classic" i obnove proizvodnje za rusko tržište od 2013. Najveći problem Sprintera I bila je njegova osjetljivost na koroziju, koja je pojela prerano udaljiti od karoserije vozila. Vozačima su bile na raspolaganju dvije generacije dizelskih motora: 2,3 litre sa 78 KS i kultni motor od 2,9 l koji se prethodno koristio u klasama G i E sa 122 KS. Benzinski motor sa 143 KS također je bio dostupan kao alternativa, ali je bio mnogo rjeđi. Bez obzira na verziju motora, vozilo je moglo biti opremljeno automatskim mjenjačem.
Sprinter James Cook i druge verzije Mercedesa
Među verzijama prve generacije Mercedes Sprintera u ponudi su bili minibusi, popularno korišteni kao prijevoznici ljudi. Tvorničke inačice napravljene za gradski prijevoz uključivale su verzije s 13, 16 i 19 sjedala. Još prije početka 21. stoljeća Mercedes je imao digitalni brojač kilometara ispod brzinomjera. Dostupne verzije opreme uključivale su ručni klima uređaj, zračni jastuk i tahometar, zamjenjive s analognom stražnjom stranom sata. 1995. godine na tržištu je debitirala verzija kampera, nazvana James Cook Sprinter. Kamper Mercedes opremljen je WC -om, kuhinjom i prostorom za spavanje za 4 osobe. Ime se odnosilo na engleskog putnika i istraživača. Čuvena karoserija Westfalia također je bila na tržištu. Godine 1998. na tržištu je debitirala verzija kombija s pogonom 4x4, dizajnirana za najveće verzije Mercedesa. Sljedećih godina postojale su i dvojne konstrukcije dizajnirane za američko tržište koje su se prodavale pod imenima: Freightliner i Dodge Sprinter.
>