Your browser does not support JavaScript!


Gdje se proizvodi Ford Transit?

Ford Transit jedan je od najpoznatijih i najraširenijih teretnih kombija na svijetu, koji služi tvrtkama i obrtnicima od 1965. godine. Tijekom desetljeća, proizvodnja Transita proširila se izvan svojih britanskih korijena i postala uistinu globalna operacija. Ako se pitate gdje se danas proizvodi Ford Transit, odgovor ovisi o generaciji i tržištu kojem je namijenjen. U nastavku raščlanjujemo proizvodne lokacije svake generacije, počevši od najnovijih modela.

Gdje se proizvode Ford Transit MK8 i MK9 (2014.–)?

Trenutna generacija Forda Transita (MK9), lansirana 2019. godine, i njezin prethodnik (MK8, proizveden od 2014. do 2019.), grade se prvenstveno u dva velika postrojenja: tvornici Ford Otosan u Kocaeli u Turskoj i postrojenju za sklapanje u Kansas Cityju u Missouriju, SAD.

Europsko tržište

Za europsko i mnoga međunarodna tržišta, gotovo svi teretni kombiji Ford Transit proizvode se u tvornici u Kocaeli u Gölcüku, Turska. Ova najsuvremenija tvornica, kojom upravlja Ford Otosan – zajedničko ulaganje Ford Motor Company i Koç Holdinga – glavno je proizvodno središte za Transit od 2013. godine. Također proizvodi srodne modele, poput Transita Custom, i izvozi vozila diljem svijeta. Tvornica u Kocaeli sklapa vozila dok nabavlja dizelske motore 2.0 EcoBlue iz Fordove tvornice motora u Dagenhamu u UK-u, što naglašava prekograničnu prirodu Fordovog lanca opskrbe.

Američko tržište

Za sjevernoameričko tržište, postrojenje za sklapanje u Kansas Cityju u Claycomu, Missouri, proizvodi punu veličinu teretnog kombija Transit od 2014. godine. Ovo postrojenje isključivo opslužuje tržišta SAD-a i Kanade, zamjenjujući kombije serije E u Fordovoj sjevernoameričkoj ponudi.

Proizvodi li se Ford Transit u Kini?

U Aziji, Ford Transit za kinesko tržište proizvodi lokalno Jiangling Motors Corporation (JMC) u Nanchangu, Kina. To osigurava konkurentne cijene i usklađenost s lokalnim propisima. Ford također nastavlja opskrbljivati neka azijska i bliskoistočna tržišta iz Turske.
Tvornica Ford Otosan

Gdje su se proizvodili Ford Transit MK6 i MK7 (2000.–2013.)?

Šesta i sedma generacija Forda Transita – MK6 (2000.–2006.) i MK7 (2006.–2013.) – označile su ključnu tranziciju u europskoj proizvodnji. Tijekom tog razdoblja, Ford je postupno prebacivao proizvodnju iz Zapadne Europe u isplativija postrojenja, zadržavajući pritom neke tradicionalne tvornice operativnima za određene varijante.

Za veći dio europskog tržišta, Ford Transit MK6 i MK7 proizvodili su se u tvornici Ford Otosan u Kocaeli, Turska. Tvornica u Kocaeli započela je proizvodnju Transita 2001. godine i brzo postala glavno europsko središte, opskrbljujući kombijima većinu tržišta na kontinentu. Ovo postrojenje je modernizirano kako bi se nosilo s velikoserijskom proizvodnjom i ostalo je kamen temeljac Fordovih operacija s gospodarskim vozilima.

Paralelno, Fordovo postrojenje za sklapanje u Southamptonu u Ujedinjenom Kraljevstvu nastavilo je s izgradnjom specifičnih varijanti Transita – prvenstveno modela sa stražnjim pogonom i šasija s kabinom – sve do zatvaranja 2013. godine. Southampton je bio povijesni dom Transita od 1970-ih, a tijekom generacija MK6 i MK7 nadopunjavao je tursku proizvodnju.

Ford Genk u Belgiji

Dodatno, neke rane jedinice MK6 sklapane su u Fordovoj tvornici u Genku u Belgiji, iako je to prestalo do 2002. godine kada je Ford konsolidirao proizvodnju u Turskoj. Dizelski motori za ove generacije isporučivani su iz tvornice motora u Dagenhamu u UK-u, osiguravajući dosljednu opskrbu pogonskim sklopovima za kombije proizvedene i u Southamptonu i u Kocaeli.

Gdje su se gradili Ford Transit MK3-MK5 (1986.–2000.)?

Treća, četvrta i peta generacija Forda Transita – MK3 (1986.–1991.), MK4 (1991.–1994.) i MK5 (1994.–2000.) – sve su se proizvodile prvenstveno u Zapadnoj Europi, s proizvodnjom koja se 1990-ih proširila na nove regionalne tvornice. Tijekom cijelog tog razdoblja, postrojenje za sklapanje u Southamptonu u Ujedinjenom Kraljevstvu ostalo je glavno mjesto proizvodnje Transita, proizvodeći većinu teretnih kombija za europsko tržište. Postrojenje je bilo odgovorno za cijeli niz stilova karoserije i konfiguracija te je služilo kao okosnica Fordove proizvodnje gospodarskih vozila.

Kako bi se zadovoljila rastuća potražnja u kontinentalnoj Europi, Fordova tvornica u Genku u Belgiji također je sklapala kombije Transit, opskrbljujući tržišta izvan Ujedinjenog Kraljevstva. Proizvodnja u Genku podržavala je Southampton kroz sve tri generacije, posebno za modele s volanom na lijevoj strani.

Ford Otosan u Turskoj

Godine 1976. Ford je počeo sklapati Transite u Turskoj putem svog zajedničkog ulaganja Ford Otosan. Ovo postrojenje u Istanbulu nastavilo je proizvoditi modele MK3, MK4 i MK5 za tursko tržište i okolne regije tijekom 1980-ih i 1990-ih, postavljajući temelje za buduću ulogu Turske kao glavnog Fordovog europskog središta za Transit.

Krajem 1990-ih, Ford je proširio proizvodnju dalje na istok, uspostavljajući manje operacije sklapanja za CKD (completely knocked down) komplete u Płońsku, Poljska, i Obchaku, Bjelorusija, kako bi učinkovitije opsluživao lokalna tržišta. Ta su se postrojenja prvenstveno bavila konačnim sklapanjem iz kompleta isporučenih iz Southamptona ili Genka.

Postrojenje za sklapanje u Southamptonu

Gdje su se proizvodili Ford Transit MK1 i MK2 (1965.–1986.)?

Prva i druga generacija Forda Transita – MK1 (1965.–1978.) i MK2 (1978.–1986.) – uspostavile su kombi kao europski bestseler. Proizvodnja se tijekom ova dva desetljeća koncentrirala u UK-u, s dodatnim kapacitetima dodanim u kontinentalnoj Europi kako je potražnja rasla.

U početku je tvornica u Langleyju u Berkshireu, Ujedinjeno Kraljevstvo, gradila MK1 Transit od 1965. godine. Međutim, proizvodnja se brzo preselila u veće postrojenje za sklapanje u Southamptonu 1972. godine, koje je postalo primarno mjesto proizvodnje za sve kasnije Transite proizvedene u Britaniji. Tvornica u Southamptonu proizvodila je i modele MK1 i MK2, opslužujući tržište UK-a i izvozna tržišta.

Paralelno, Fordova tvornica u Genku u Belgiji počela je sklapati Transite 1965. godine kako bi opskrbljivala kontinentalna europska tržišta, posebno vozilima s volanom na lijevoj strani. Ovaj aranžman nastavio se i u generaciji MK2, osiguravajući da se europski kupci mogu učinkovito opsluživati unutar Zajedničkog tržišta.

Druga europska i prekomorska sklapanja

Tijekom ere MK2, proizvodnja je također započela u Fordovoj tvornici u Amsterdamu u Nizozemskoj, koja je sklapala Transite za lokalno tržište i obližnje regije do 1981. godine. Dodatno, 1976. Ford je pokrenuo proizvodnju Transita u svojoj tvornici Otosan u Istanbulu, Turska, proizvodeći MK2 za domaće tržište i susjedne zemlje.

Izvan Europe, MK1 i MK2 sklapali su se pod licencom iz CKD kompleta na tržištima kao što su Australija, Novi Zeland, Južna Afrika, pa čak i Južna Koreja. Ove lokalizirane operacije omogućile su Fordu da konkurira u regijama s visokim carinama na potpuno izgrađeni uvoz.

Dijelovi za vaš kombi
 
Unesite ključnu riječ
Napredno pretraživanje
Transit Center in Europe