Ford Transit Custom vs. Renault Trafic - usporedba
Ford Transit Custom MK3 (model 2023.) i Renault Trafic III (najnoviji Trafic, ažuriran 2025.) dva su vodeća kombija srednje veličine u Europi. Svaki nudi više konfiguracija karoserije: Transit Custom dostupan je u dvije duljine (L1/L2) s niskim krovom, dok Trafic dolazi u dvije duljine (L1/L2) i dvije visine krova (H1 niski, H2 visoki). Oba se nude kao teretni furgon ili kombi za prijevoz putnika. U nastavku uspoređujemo njihove ključne atribute – dimenzije, teretni kapacitet, motore, potrošnju goriva, tehnologiju, cijene i pouzdanost – koristeći podatke iz službenih izvora i recenzija.
Dimenzije i teretni kapacitet
Transit Custom MK3 (2023) u verziji s kratkim međuosovinskim razmakom L1 dugačak je oko 5.050 mm, s međuosovinskim razmakom od 3.100 mm i visinom krova od 1.972 mm. Za usporedbu, Renault Trafic III (L1H1) dugačak je oko 5.080 mm (međuosovinski razmak 3.098 mm) i visok 1.971 mm, nudeći teretni prostor od ~5,8 m³.
Ford Transit Custom L1H1
Ukupna duljina: 5.050 mm
Međuosovinski razmak: 3.100 mm
Visina: 1.972 mm
Volumen teretnog prostora: ~5,8 m³
Maks. nosivost: ≈1.350 kg (dizel)
Renault Trafic L1H1
Ukupna duljina: 5.080 mm
Visina: 1.971 mm
Volumen teretnog prostora: 5,8 m³
Maks. nosivost: 1.222 kg
Ford Transit Custom L2H1
Ukupna duljina: 5.450 mm
Međuosovinski razmak: 3.500 mm
Visina: 1.972 mm
Volumen teretnog prostora: ~6,8 m³
Maks. nosivost: ≈1.350 kg (dizel)
Renault Trafic L2H2
Ukupna duljina: 5.480 mm
Visina: 2.498 mm
Volumen teretnog prostora: 8,9 m³
Maks. nosivost: 1.083 kg
Zaključci: Renault Trafic nudi više vertikalnog prostora (viši krov) i veći volumen tereta, posebno u L2H2 konfiguraciji. Transit Custom je nešto kraći, zadržava visinu ispod 2,0 m (korisno u garažama) i podržava veću nosivost (≈1.350 kg).
Motori i performanse
Oba kombija koriste moderne turbopunjene motore. Transit Custom MK3 nudi se s Fordovim 2.0L EcoBlue dizelskim motorom snage od 110 do 170 KS. Standardno dolazi s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem (prednji pogon) i nudi 8-stupanjski automatski mjenjač (opcija pogona na sve kotače kod jačih verzija). Ford također nudi blago-hibridnu (MHEV) opciju na nekim dizelskim motorima, plus novi plug-in hibrid (2.5L benzin + elektromotor, 232 KS) i potpuno električni E-Transit Custom (motor od 100 ili 160 kW, doseg ~337 km). Renault Trafic III dostupan je samo s dizelskim motorima: rani modeli koristili su 1.6L dCi (90–140 KS), dok je redizajn iz 2019.+ uveo 2.0L dCi (120–170 KS). Mjenjači su 6-stupanjski ručni, s 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spjkom dostupnim za 2.0 dCi u višim razinama opreme. Još se ne nudi hibridna ili električna verzija Trafica.
Ford Transit Custom MK3
Motor: 2.0L EcoBlue dizel, 110–170 KS
Snaga: 110–170 KS (405 Nm za 170 KS)
Mjenjač: 6-st. ručni (standardno); 8-st. automatski (dostupno)
Alternative: Plug-in hibrid (2.5L, 232 KS, ~50 km EV doseg) i električni (100/160 kW, ~337 km)
Renault Trafic III
Motor: 1.6L dCi dizel (90–140 KS) ili 2.0L dCi (120–170 KS)
Snaga: 90–170 KS (maks. 380 Nm)
Mjenjač: 6-st. ručni (standardno); 6-st. automatski s dvostrukom spojkom (2.0L modeli)
Električna verzija: Trenutno nema (nema hibridnog/električnog Trafica)
Zaključci: Oba kombija postižu slične maksimalne snage (oko 170 KS) i nude moderne dizelske motore. Fordova ponuda je šira (s hibridnim/električnim opcijama) i uključuje opcionalni pogon na sve kotače, dok je Renaultovo ažuriranje povećalo snagu (+25 KS, +40 Nm) u 2.0L motoru. Motori Transita obično proizvode veći okretni moment, a Fordovi novi pogonski sklopovi daju mu prednost u ubrzanju i alternativnim energetskim opcijama.
Potrošnja goriva i učinkovitost
Potrošnja goriva varira ovisno o motoru i konfiguraciji. Službeno, Transit Custom 2.0L dizel prosječno troši oko 7,5 l/100 km (kombinirano) za lakši L1 kombi (oko 7,7 l/100 km u L2). Plug-in hibridna varijanta ocijenjena je na samo 1,6–2,0 l/100 km (WLTP) zahvaljujući svom električnom dosegu. Renault Traficov 2.0L dizelski motor postiže otprilike 6,1–6,8 l/100 km (WLTP) ovisno o snazi i mjenjaču. U praksi, Traficovi twin-turbo dizelski motori nešto su ekonomičniji u usporedivoj uporabi.
- Ford Transit Custom MK3: ~7,5–7,7 l/100 km (2.0L dizel, kombinirano); PHEV ~1,6–2,0 l/100 km.
- Renault Trafic III: ~6,1–7,0 l/100 km (2.0L dCi, kombinirano).
Zaključci: Dizelski pogonski sklopovi Renaulta Trafica obično su štedljiviji, što može smanjiti troškove rada za korisnike koji prelaze velike udaljenosti.
Tehnologija i značajke
Oba kombija nude modernu tehnologiju za udobnost i sigurnost. Transit Custom MK3 dolazi s Fordovim SYNC4 multimedijskim sustavom prikazanim na velikom 13-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir (s ugrađenim 5G modemom i opcionalnim glasovnim asistentom Alexa). Uključuje pomoć vozaču poput pomoći pri sprječavanju sudara, pomoći pri održavanju voznog traka, prilagodljivog tempomata, sustava za upozorenje vozača i dostupnih kamera od 360°. Trafic III pruža 8-inčni EASY LINK zaslon osjetljiv na dodir s navigacijom, DAB radiom i zrcaljenjem pametnog telefona. Njegov standardni sigurnosni paket uključuje stražnje parkirne senzore, automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na napuštanje voznog traka, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na umor vozača.
Ford Transit Custom MK3
Sigurnost: Pomoć pri sprječavanju sudara, održavanje traka, prilagodljivi tempomat, pomoć pri prometnim znakovima, upozorenje vozača itd.
Multimedija: 13″ SYNC4 zaslon osjetljiv na dodir (5G, Android/Apple), glasovne kontrole, Alexa
Ostala tehnologija: Volan "mobilni ured", opcionalna 360° kamera, Pro Power Onboard utičnica
Renault Trafic III
Sigurnost: Stražnji parkirni senzori, automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na napuštanje traka, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na pažnju vozača
Multimedija: 8″ EASY LINK zaslon (navigacija, Apple CarPlay/Android Auto, DAB radio)
Ostala tehnologija: Modularni "mobilni ured" stol u kabini, 84 l unutarnjeg prostora za pohranu
Zaključci: Ford Transit Custom bogat je tehnologijom, s većim zaslonom osjetljivim na dodir i naprednijim opcijama (360° pogled, glasovni asistent). Renault Trafic je jednostavniji, ali dolazi s širokim setom pomoći vozaču kao standardom i pametnim praktičnim detaljima (mobilna radna stanica, dodatni prostor za pohranu).
Cijene i dostupnost
Cijena ovisi o zemlji, specifikaciji i opremi. U Hrvatskoj, osnovni Ford Transit Custom furgon počinje od oko 33.000 € (bez PDV-a). Novi Renault Trafic furgon počinje nešto niže, od oko 31.000 € (bez PDV-a) za osnovni model. Više razine opreme (Trend/Limited za Ford; Life/Comfort za Renault) i dodaci (dvostruke kabine, automatski mjenjač, visoki krov) značajno podižu cijene.
- Ford Transit Custom MK3: od ~33.000 € (bez PDV-a) u Hrvatskoj.
- Renault Trafic III: od ~31.000 € (bez PDV-a) u Hrvatskoj.
Zaključci: Osnovna cijena Trafica je niža, ali njegovi uključeni servisni planovi i dulje jamstvo (na nekim tržištima) mogu nadoknaditi troškove.
Pouzdanost i održavanje
Oba kombija imaju dokazanu povijest, ali imaju svoje specifičnosti. Novi 2.0 EcoBlue dizelski motor u Transitu Custom imao je nekoliko početnih problema: početne greške na injektorima i problemi s servisom ulja na modelima za lansiranje. Stariji Transit Customi (2018. – 2023.) također su imali problema s trošenjem DPF-a i injektora. Renault Trafic III općenito je robustan: najnoviji 2.0 dCi motori nisu prijavili veće kvarove, dok su ranije 1.6 dCi jedinice mogle imati problema s injektorima/DPF-om. Troškovi dijelova i servisa slični su za oba kombija; dijelovi za Transit Custom (filtri, kočnice itd.) široko su dostupni i često nešto jeftiniji.
Ford Transit Custom MK3
Uobičajeni problemi: Rani 2.0L EcoBlue imao je greške na injektorima/servisu ulja. Također pazite na trošenje dizelskih injektora i greške u AdBlue sustavu pri teškoj uporabi.
Servis: Intervali od 2 godine/40.000 km; golema mreža distributera; besplatna Fordova telematika pomaže u praćenju održavanja. Jamstvo je obično 2 godine/neograničeni km.
Renault Trafic III
Uobičajeni problemi: Trenutni 2.0 dCi općenito je bez problema. Prethodni 1.6 dCi kombiji imali su povremene greške DPF/regeneracije i injektora. Senzori Trafica (pomoć pri parkiranju) mogu zahtijevati pažnju nakon teške uporabe.
Servis: Renault uključuje servisne planove na nekim tržištima. Standardni interval je 1 godina/30.000 km ili 2 godine/40.000 km, ovisno o zemlji. Solidna dostupnost dijelova diljem Europe.
Zaključci: Nijedan od kombija nije iznimno problematičan.
Sažetak: Ford Transit Custom ili Renault Trafic?
I Ford Transit Custom MK3 i Renault Trafic III izvrsni su srednji kombiji, ali naglašavaju različite prednosti:
- Ford Transit Custom MK3: Moderne opcije pogonskog sklopa (dizel, PHEV, EV) i napredna tehnologija u kabini. Nešto niža početna cijena, veća snaga i okretni moment te sveobuhvatan infotainment sustav. Neki rani dizelski modeli imali su problema s injektorima, ali ažuriranja su poboljšala pouzdanost.
- Renault Trafic III: Nudi više teretnog prostora (posebno s visokim krovom) i nešto bolju potrošnju goriva. Dolazi s opsežnim sigurnosnim značajkama i duljim servisnim planom kao standardom. Nedostaju mu hibridne/električne opcije, ali njegova dokazana izdržljivost je plus.
Izbor ovisi o prioritetima. Ako su maksimalni volumen tereta, učinkovitost goriva i jednostavna dizelska postava ključni, Trafic je snažan izbor. Ako su važni napredna tehnologija, snaga i mogućnost prelaska na električni pogon, Transit Custom ima prednost. Oba su sposobni radni strojevi – probna vožnja i usporedba specifičnih konfiguracija pomoći će u donošenju konačne odluke. |